Σάββατο, 6 Απριλίου 2013

ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΝΟΜΟ


Η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού-ΟΜΑΕ έχει πάρει την σκυτάλη απο την ΕΛΠΑ για την διοίκηση του σπορ, όχι όμως εντελώς αυτόνομαμια και πλέον υπάγεται στην Γ.Γ.Α. και υποχρεούται να ακολουθεί τις διατάξεις του Αθλητικού Νόμου 2527/1999, με όλες τις τροποποιήσεις που έγιναν μέχρι το 2004. Σημειώνουμε, ότι ο Αθλητικός Νόμος πρόκειται να αλλάξει (αυτή είναι τουλάχιστον η δεδηλωμένη πρόθεση της σημερινής πολιτικής ηγεσίας), οπότε σίγουρα θα προστεθούν ειδικές διατάξεις για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, οι οποίες σήμερα απουσιάζουν πλήρως. Συγκεκριμένα, υπάρχουν μόνο δύο σύντομες αναφορές:  Η πρώτη είναι η τροποποίηση Φούρα στο Αρθρο 134 παρ.8, η οποία προστέθηκε  βιαστικά το 1999 για να δώσει τη δυνατότητα ένταξης και αναγνώρισης στην ΜΟΤΟΕ (Μοτοσυκλεττιστική Ομοσπονδία Ελλάδος), και αναφέρει:
 "8Τα μηχανοκίνητα αγωνίσματα και οι σχετικοί κλάδοι άθλησης αυτών (αυτοκίνητο, φόρμουλακαρτ, δίκυκλο κ.λ.π.) αποτελούν αθλητική δραστηριότητα, η οποία διέπεται απο τις διατάξεις του παρόντος νόμου."
  Και πράγματι, αργότερα η ΜΟΤΟΕ έγινε Αθλητική ΜΟΤΟΕ, επικράτησε της έτερης ομοσπονδίας μοτοσυκλέττας ΟΜΕ ως η μόνη αναγνωρισμένη απο το κράτος, και διοργανώνει με επιτυχία πρωταθλήματα σε όλη τη χώρα, ενώ το 2011 έγινε ο επίσημος εκπρόσωπος της F.I.M., με την ΕΛΠΑ πλέον να χάνει κάθε σχέση με την μοτοσυκλέττα, ακριβώς δηλαδή όπως τώρα χάνει  επαφή και δικαιώματα στο αυτοκίνητο (αν και θα χρειαστεί η συναίνεσή της -ή η διάλυσή της- για να περάσει η εκπροσώπηση της F.I.A. στην ΟΜΑΕ ή στην...Γ.Γ.Α.όπως έφτασαν να πουν οι πιο φανατικοί!).
  Γιατί όμως διαγκωνίζονταν ΔΥΟ ομοσπονδίες μοτοσυκλέττας, φτάνοντας μάλιστα να διοργανώνουν και διαφορετικά πρωταθλήματα? Πολύ απλό: Η μία ήθελε να παρει το σπορ από την ΕΛΠΑ, και η άλλη στόχευε και στις κρατικές επιχορηγήσεις, οι οποίες ως γνωστόν είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο υπάρχουν τόσα πολλά αθλητικά σωματεία και ενώσεις αθλητικών σωματείων στη χώρα μας.  
Τελικά αναγνωρίσθηκε η ΑΜΟΤΟΕ με έδρα την Καβάλα, και οι λέσχες- αθλητικά σωματεία της διοργανώνουν τους αγώνες, ενώ μέχρι το 2011 η ΕΛΠΑ χορηγούσε τις διεθνείς λισάνς, μάλλον ικανοποιημένη που είχε απαλλαγεί απο τους "απαιτητικούς" και "περίεργους" τύπους της μοτοσυκλέττας, εφ' όσον διατηρούσε τα ταξιδάκια και τις συμμετοχές στα συνέδρια της F.I.M. Φυσικά, και η ΑΜΟΤΟΕ είχε και έχει τα προβλήματά της, κυρίως με την αναγνώριση των σωματείων, που όσο και να το κάνουμε είναι και υποκειμενικό θέμα: Αν δηλαδή ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας "δεν γουστάρειένα σωματείο ή την διοίκησή του, τότε δεν το δέχεται κι ας έχει τα τυπικά προσόντα. Μάλιστα, το πρωτάθλημα ταχύτητας μοτοσυκλεττών τα τελευταία χρόνια γινόταν απο τον Σ.Ο.Α.Μ., τον Σύνδεσμο Οδηγών αγώνων Μοτοσυκλέττας που ίδρυσε ο υπογράφων αυτό το μπλογκ το 1979, και διετέλεσε Πρόεδρος για αρκετές θητείες, πριν παρεισφρύσουν στοιχεία που δεν ενδιαφέρονταν για τους οδηγούς αλλά για την άσκηση πολιτικής, όπως βεβαίως έχουμε δει να γίνεται και σε άλλους παρόμοιους χώρους.
   Η εμπειρία της μοτοσυκλέττας μας λέει και μας διδάσκει πολλά πράγματα: Κατ' αρχάς, ότι απο το ...1999 ήταν δυνατή η ένταξη ομοσπονδίας αυτοκινήτου στην Γ.Γ.Α., ακριβώς με τους ίδιους όρους με σήμερα! Και υπήρχε μια Ομοσπονδία, η ΕΛΟΑΑΜ, η οποία προφανώς τόσα χρόνια δεν εύρισκε την στήριξη που απαιτούσε ο νόμος απο τις λέσχες, επειδή ήταν μια χαρά ικανοποιημένες απο το καθεστώς της ΕΛΠΑ. Γιατί, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, άνω του 90% των λεσχών και των μελών της ΟΜΑΕ προέρχονται απο την ΕΛΠΑ-ΕΘΕΑ, με θητεία και προιστορία δεκαετιών." Είδαν ξαφνικά το φώς"? Οχι βέβαια! Απλώς, επειδή ως διοικητικοί γνωρίζουν τα πράγματα "απο μέσα", είδαν την επιταχυνόμενη οικονομική κατάρρευση του οργανισμού ΕΛΠΑ που συμπαρέσυρε βεβαίως και το αγωνιστικό, και όντως έσπευσαν να του βρούν ένα "νέο σπίτι", που μακάρι για όλους να είναι καλύτερο και πιο δημοκρατικό, κάτι που είναι στο χέρι των υπευθύνων της ενιαίας ΟΜΑΕ-ΕΛΟΑΑΜ να το αποδείξουν, προκηρύσσοντας ΤΟ ΤΑΧΥΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟΝ εκλογές για νέα διοίκηση (και όχι  "αιώνια" προσωρινή διοικούσα επιτροπή). Και επ' αυτού, ας μην επικαλεσθούν το άρθρο του αθλητικού νόμου ο οποίος ορίζει ότι αρχαιρεσίες στις Ομοσπονδίες γίνονται κάθε τέσσερα χρόνια  κατά ΤΟ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΕΤΟΣ, δηλαδή το 2016!!! Για να ξέρουμε τι λέμε, η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος είναι ΝΕΑ και προέρχεται απο την συνένωση της ΟΜΑΕ και της ΕΛΟΑΑΜ, εξ' ου και η "προσωρινή διοικούσα επιτροπή". Ας γίνουν λοιπόν αρχαιρεσίες για νέα διοίκηση το ταχύτερο, για να αναγνωρισθεί η προσφορά του καθενός και για να γίνει πραγματικά μια καινούργια αρχή. Χωρίς να έχουμε λόγους να αμφιβάλλουμε για το οτιδήποτε, δηλώνουμε ότι όσο πιο γρήγορα γίνουν οι εκλογές, τόσο πιο δυνατά θα φύγει μπροστά το σπορ, αφου θα έχουν αποστομωθεί όσοι μιλούν για παρατεινόμενο παραγοντισμό.
  Για να κλείσουμε με τις αναφορές  του αθλητικού νόμου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό λοιπόν, η δεύτερη (και τελευταία!) γίνεται στο Κεφ.Α, Αρθρο 3, Παρ. 5, περί Αθλητικών Σωματείων και Κωλυμάτων- Περιορισμούς μελών. Ενώ λοιπόν απαγορεύεται ένας αθλητής να είναι μέλος σε δύο Σωματεία του ιδίου αθλήματος,... "κατ' εξαίρεση στα αθλήματα σκοποβολή, γκολφ, μπιλιάρδο, μπόουλιγκ, αεραθλητισμό, ιππασία, μηχανοκίνητα, ζατρίκιο,μπριτζ και ιστιοπλοία ανοιχτής θαλάσσης, ο αθλητής μπορεί να είναι μέλος και σε άλλο Σωματείο ιδίου αντικειμένου, εφ' όσον έχει συμπληρώσει το 35ο έτος της ηλικίας του". 
  Σημειώνουμε οτι μερικές λέσχες της ΟΜΑΕ δεν μπόρεσαν να μπούν άμεσα  στα ιδρυτικά μέλη της Ομοσπονδίας, γιατί έπρεπε να διαγράψουν κάποιους οδηγούς- μέλη τους που ήταν εγγεγραμμένοι και σε άλλες λέσχες, και είχαν ηλικία κάτω των 35 ετών. Αποψή μας: Ελλιπής επικοινωνία Αρχής-Λεσχών, και καλό θα ήταν να παραδειγματιστούμε απο την ΑΜΟΤΟΕπου μια χαρά τρέχει και διοικεί την μοτοσυκλέττα τόσα χρόνια απο την Καβάλα, και έχει και την επίσημη εκπροσώπηση της  FIM απο το 2011.
  
ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, "ΠΑΡΑΞΕΝΗ" ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
 Παρ' οτι μέχρι ενος σημείου είναι κατανοητή και δικαιολογημένη η "σιωπή" των στελεχών της ΟΜΑΕ που πρέπει να έχουν μια στρατηγική και να μην ενθαρρύνουν τις φημολογίες αλλά να ανακοινώνουν μόνο τα αποτελέσματα των ενεργειών τουςεν τούτοις έχουν υπάρξει "διαρροές" και "επιλεκτική ενημέρωση" φίλων και γνωστών, οι οποίοι φυσικά ορκίστηκαν ότι δεν θα πουν τίποτα, και την άλλη στιγμή έκαναν λογαριασμούς πολυεθνικής στα κινητά τους μέσα σ' ένα βράδυ! Αυτό όμως που έχει κάνει ιδιαίτερα κακή εντύπωση και συζητείται αρνητικά, είναι κάτι ..."αυθόρμητες  συνεντεύξεις" και στοχευμένα άρθρα που εμφανίζονται κυρίως στο διαδίκτυο αλλά και σε ραδιοφωνικές μεταδόσεις (τα περιοδικά ήταν πάντα πιο προσεκτικά και δυσπρόσιτα), που δεν χρειάζεται να είσαι τριάντα χρόνια  δημοσιογράφος για να  αντιληφθείς ότι γίνονται κατ' εντολήν ή/και κατά παραγγελία! Διάβολε, πιστεύαμε ότι είχε περάσει πια η εποχή που όποιος είχε τις διασυνδέσεις σήκωνε το τηλέφωνο κι έλεγε στονυποτιθέμενο, δημοσιογράφο: "'ελα πάρε μου μια συνέντευξη...αυθορμήτως", ή τον έβαζε να γράψει αρνητικά άρθρα και σχόλια για τους "πολιτικούς του αντιπάλους". Ας τα αφήσουμε αυτά έξω απο το σπορ τώρα που κάνει μια καινούργια αρχή, αλλιώς θα φανεί οτι η ΕΛΠΑ δεν ήταν το μόνο κακό της υπόθεσης...
  Ακριβώς η έλλειψη ενημέρωσης, ή και -γιατί όχι- η απουσία αρκετών ή ικανών ανθρώπων απο την ολοκαίνουργια ομοσπονδία με τις παλιές συνήθειες, έχει δημιουργήσει ΤΕΡΑΣΤΙΑ προβλήματα και ερωτηματικά στους αγωνιζόμενους, λίγες μέρες πριν την έναρξη των αγώνων. Θα προσπαθήσουμε εν συντομία να απαντήσουμε στα πιο επείγοντα, όπως τα ζούμε και τα ψάχνουμε και οι ίδιοι, πάντα βασει του τι ορίζει ο αθλητικός νόμος. Αυτό όμως θα γίνει στην επόμενη ανάρτησή μας αύριο Σάββατο 6/4, όπου θα αναλύσουμε και το μέγα πρόβλημα που θα έχουν όσοι οδηγοί Ιστορικών θέλησουν να εκδώσουν δελτιο αθλητού για να τρέξουν σε ένα ραλλύ, σιρκουί ή ανάβαση, και επίσης σε μια εκδήλωση  regularity της ΕΟ ΦΙΛΠΑ που δεν είναι εγκεκριμένη απο την ΟΜΑΕ. Πιστεύουμε λοιπόν ότι η ΟΜΑΕ θα πρέπει να συνεργαστεί  αρμονικά με την ΕΟ ΦΙΛΠΑ, έτσι ώστε να μην βρεθούν προ διλήμματος οι οδηγοί Ιστορικών που επιθυμούν να τρέχουν και sporting και regularity.
 Επι τροχάδην, μια απάντηση για τις χορηγίες: Σύμφωνα με το Αρθρο 33 παρ. 4 του αθλητικού νόμου, οι Αθλητές- αγωνιζόμενοι σε ομαδικά ή ατομικά αθλήματα, ΜΠΟΡΟΥΝ να συνάπτουν συμφωνίες και συμβάσεις χορηγίας ή διαφήμισης προιόντων και υπηρεσιών απο φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Το ίδιο μπορούν να πράττουν και τα Αθλητικά Σωματεία (Κεφ. Α, αρθρο 7, παρ. 2 ), δηλαδή να εισπράττουν αντίτιμο για υπηρεσίες (υποθέτουμε παράβολο συμμετοχής), και να δέχονται δωρεές, χορηγίες και διαφημίσεις, πάντα με την έκδοση των απαραίτητων φορολογικών παραστατικών.

  ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ,  ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΣΤΕ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΣΑΣ, ΤΟ  BLOG TOY AUTOSPORT: ANTIKEIMENIKH , ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΚΑΙ ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΧΩΡΙΣ ΤΑΜΠΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΣΤΕΓΑΝΑ, ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ..."ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ"!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου